Tenerife - Kanári szigetek - Spanyolország (2003) (a leírás a www.windsurfing.hu oldalról származik)

A téli hidegben a legközelebbi tuti meleg hely, ahol hullámot is talál a szörfözésért megszállott fanatikus, az a Kanári. Mivel tavaly Pozo-t (Gran Canaria) látogattuk, így idén- a változatosság gyönyörködtet elvén- Tenerifét, El Medano-t választottuk. Nem bántuk meg.

Az 5 órai repülés ( 330 EUR egy hónapra oda-vissza) szinte rövidnek mondható főleg, egy átbulizott éjszaka hajnalán. A repülőn nem fizettünk semmit a szörfökért, habár 80 EUR-t ígértek be.

El Medano egy gyönyörű halászfalu, amely szép lassan várossá fejlodik, főleg a szörfösök és a Kite-osok jóvoltából. A város két nagy öböl: El medano, El Cabezo köré épült. A cabezoi részen óriási változások vannak utolsó ott jártam óta. Rengeteg új apartman, úthálózat épült.      A két öböl nem csak a várost választja szét, hanem a szörfösöket is. A cabezoi rész sziklás, szabdalt part, néha erős shore-break-kel. Az úgy nevezett disznó öböl felöli Medano szép hosszú homokos partszakasz, amely kellemes szórakozást nyújthat a kevésbé hullámos víz kedvelőinek, illetve a kisebb tudással bíróknak. Itt is ajánlott a vawe deszka, a shore-break itt is lehet akár 2-3 méter, de általában 1 m alatt marad, ha kimos a homokos parton, van ido összeszedni a cuccot. Ez a partszakasz a kite-osok paradicsoma a gyengébb szélben. A két öböl között, egy hatalmas móló nyúlik az óceánba, amelynél a hullámokkal ismerkedők, találják meg a nirvánát. A hullámok meglovaglása után a móló mögötti sima vízen könnyedén hauzolhatsz, és ismét vissza a hullámba.

Délelott érkeztünk El Medano-ba, taxival, amely 20 eu-ért vitt készségesen a 3 deszkával és a 6 vitorlához szükséges egyéb felszereléssel a faluba. A reptér 5 km-re van. A helyi tourist office-ban könnyen találtunk szállást a központban, közvetlen a parton, a téren. Mi 400 Euró-t fizettünk egy kétszobás, mosógépes, konyhás (teljes felszereléssel) hazai viszonyoknak megfelelő apartmanért egy hónapra. Ez olcsónak számított, az átlag 500-600 Eu volt. A tárolók 100-150 Eu-ba kerülnek/hó, a drágább apartmanok ( 30 eu/ éj ) garázsában ingyen tarthatók a cuccok.

Az első nap egyből a 4.2 -est szereltem, akkor még nem sejtettük, hogy az elkövetkező hónapra ezekkel a vásznakkal, milyen szoros barátságot kötünk. A medanoi öbölben szinte mindig kissé pöffössen fújt az ÉK szél. Ha K-re fordult kissé gyengült, de szép egyenletessé vált és gyönyöru hullámokat hozott, még a shweine buchtba is.

Az első három viharos nap után ( 4.2, 3.5, 4.7) három nap, napozás következett, amely jól esett a hazai hideg tél után, kissé túráztunk a medanoi öbölnél a "Montana la Roja" nevű hegyhez, amelynek túlpartján egy nudista strandra tévedtünk, de a meztelen testek látványa (-nem igen volt bomba no-) elenyészett a természet által nyújtott fenomenális látványtól.

A hetedik nap az ablak, amely volt is meg nem is (semmit nem szigetelt) úgy zörgött, hogy törölközövel támasztottuk ki, reggel háromkor. Korán keltünk, de 11-kor gyanúsan senki sem volt Cabezon, se a kis öbölben. Mire vízre kerültem már nem voltam egyedül. Az 50 csomó, délutánra gyengült, Medanoban a mólónál és Cabezoban is full power-rel vitorláztam a lapra tépett 4.2-vel, mert a csajom elkunyizta a 3.5-t. Ott vitatkoztunk a homok viharban az általában sosem használt 3.5-en. Másnap a vita folytatódott, mert még mindig 40-45 csomó volt.

Harmadik napra már kényelmesen szörföztem a 4.2-vel.
     A vihar elült a negyedik napra, de már fülig ért a szánk a sok kellemes huzattól. Erre a napra 5.9 -el Medanoban lazán lehetett "végre" a sok loop után egy kicsit freestyle-ozni. A medanoi öbölben egyébként a vártnál alacsonyabb volt a színvonal. Mindenki biztosan, de trükktől mentesen vitorlázott. A cabezoi részre már nem igaz ez. Kellemes show van a partról nézve szinte minden nap. A new school freestyle-tól a dupla szaltóig.

A következő hetünk szintén jó szélben és kellemes hangulatban telt. A helyi ismerőseim jóvoltából, a hét a why ( helyi, custom made board) és az új fanatic Goyák tesztelésével telt.

Február 9-én ismét komoly huzat volt, egész nap a 3.5 volt a kedvező méret, de du. háromkor haza mentem, szégyenszemre, mert kész voltam.

A maradék 11 napból még 1-3.5, 2-4.2, 3-4.7, 3-5.9-et használtam. A deszka kihasználtságban a legkedvezőbb volt számomra ( 65 kg) a 65 literes Fanatic Goya és a 85 literes Jp freestyle-vawe.

Az utolsó napokban SW irányból sima vízen lehetett egy kis freestyle show-t bemutatni a Flash-pointban pihengető osztrák és német turistáknak, mert természetesen itt is otthon vannak, mint mindenhol.

A Flash- point az egyetlen szörfös kocsma a medanoi strandon, napközben népszerű, de éjjel halott. A plaza közelében a Cha-cha a legnépszerűbb az éjszakában itt ingyenes negyedórára az internetezés. Kellemes filmekkel szórakoztatják a szörf-videóra kíváncsiakat.

A másik hely, ahol a nap barnított arcok és a fehér fogak világítanak a pub-i fényben az a kellemes hangulatú, néha élő zenés a Que Pasa nevű lokál a cabezoi részen.

Érdemes még megemlítenem a Jeip-et, ahol egy-két sör szintén elfogyott általam. Étterem is van bőven, talán a kínai-ban találkoztam a legtöbb szörfössel, mert az olcsó és jó. Mi sokat főztünk, mert a bolt árai kb., mint itthon.

Rengeteg szelünk volt. Sajnos nem mindenki volt ilyen szerencsés, svéd barátom, aki novemberben ment, nem sokkal többet szörfözött, mint én. Igen, ez azt jelenti, hogy november, decemberben csak alig volt szél, szinte semmi. A helyi, szinte meteorológus szörfösök szerint van mindig szél csak nem akkor, amikor a turista óhajtja, lehet akár egy hónap szünet is. A legbiztosabb hónapok február, június, július, augusztus. 2002-ben július közepétol már gyengébb volt. Tehát általában van szél.

Elfoglaltságot nem nehéz találni a szélmentes napokra sem. Sokan bringáznak ( Mtb 8 eu/nap ),túráznak, kite-oznak, ill. hullámlovagolnak.( az északi parton és Las Americason.) Sok a golf pálya is.

Az utolsó napokat már nyugodt szívvel áldoztuk a sziget szépségeinek. Autót béreltünk 2 napra 55 eu-ért, amelyet a reptéren hagytunk így megspóroltuk a taxit. Északra mentünk, ahol rengeteg a látnivaló. Az esős ido ellenére sok szépség így is kárpótolt. A legmélyebb nyomot Puerto-de la Cruz hullámai a gyönyöru strandján, Las Americas fényuzése, hullámlovasai, Santa Cruz trópusi kertjei, Los Gigantes hegyei, a Loro park hagyta bennem. Nem kevésbé gyönyörű a Teide (Spanyolország, legmagasabb hegye 3718m.). Tenerife klímája varázslatosan zölddé változtatja az északi részt, ahol sokat esik, a déli rész kopár, meleg, és szép napos.

Egyszóval kellemes hely, amelyet mindenkinek ajánlok téli, akár nyári alternatívának.

Segítséggel szívesen állok mindenki rendelkezésére: Hcwindsurfer@freemail.hu  - Dugó