Porto Pollo (Szardínia) - Olaszország (2004. május 1 - 9)

Szél, tapasztalat:

A hosszú utazást kipihenve egy kora tavaszi nap fogadott, hőségről szó sem volt, sőt ez a későbbiekben még rosszabbodott és esősre váltott. Ezen a napon vasárnap, este mentünk keleti szélben kb. 1-2 órát 6.4m2-es vitorlával.
Hétfőn bejött az a kegyetlen erős nyugatias szél amit jósolt a www.windguru.cz. Délelőtt 3.6m2-es vitorlával lehetett nyomni, a 4.5-es már mindenkinek nagy volt. Délutánra elállt és esett az eső.
Kedden nem fújt semmi, ennek örömére és kihasználva az átmeneti napos időszakokat megnéztük a Capo d'Orso-t (Medveszikla) Palauban és mellette egy erődöt ahova nem lett volna szabad bemenni.
Szerdán 5.5m2-rel lehetett szörfözni kb. 2-3 órát aztán eleredt az eső ismét. Délután még Porto Cervo városkát látogattuk meg szemerkélő esőben.
Csütörtökre igértek komoly szelet, ez a délelőtti eső után - mely alatt Santa Teresa-t néztük meg - ki is alakult. Átmentünk Vignola-ra, ahol igen kellemes látvány fogadott. Hatalmas hullámok, erős szél. 4.5-es 5.4-es vitorlával mentünk, fantasztikus élmény volt, a hullámok 3-4 méteresek is lehettek. Ehhez hasonló dél-nyugati szélben az innen 5 km-re található Rena Majore is állítólag jó wave hely.
Péntekre a szél mérséklődött, 6.4-gyel mentünk 1-2 órát, a maradék időben esett az eső ill. Palauban a piacon jártunk.
Szombatra az idő sokat változott, kisütött a nap is, de a hőmérséklet nem ment aznap sem 16 fok fölé. Viszont a szél erős volt: 3.6-4.5 vitorlákkal lehetett menni. Az ilyenkor tükörsima-vizes keleti oldalt választottuk, mivel hasonló körülményeket idehaza nemigen lehet találni. Délután 5-ig szörföztünk ,aztán indulni kellett.
Összességében a 7 napból 6-on tudtunk szörfözni, főleg dél-délnyugati szélben, igaz néha csak 1-2 órát.

Spot:

Porto Pollo

Az öböl tökéletesen védett homokos beach, elsodródni nem lehet. Az egyik oldal tükörsima, a másik kissé hullámos. Keleties és nyugatias szélben egyaránt lehet itt szörfözni.

Vignola, Rena Majore

Könnyű wave hely. Ez azt jelenti hogy nem bukóhullámokon kell bemenni, de beljebb mégis megtapasztalhatók a nagy hullámok közti élmények. A szél sideshore, a hullámok pontosan szemből jönnek.

Szállás:

Residence Angolo Azzurro

A szállást itthonról (Vista) intéztük. Két négyágyas apartmanban laktunk kilencen szombattól-szombatig apartmanonként 51.400 Ft-ért.

Utazás:

kb. 24 óra (kb. 1100km) Szombat hajnali 2-kor indultunk Fonyódról. Körmend, Graz, Tarvisio, Firenze érintésével délután 3-ra értünk Pisa-ba (950km). Livorno innen kb. 20 km, a komp este 9-kor indult és vasárnap hajnali 2 körül ért Golfo Aranci-ba. Innen kb. 1 óra szerpentin vezet Porto Pollo-ba, egészen pontosan a Residence Angolo Azzurro apartmantelepre.
Szombat délután 7-kor indultunk Golfo Aranci-ba a komphoz. Este 9-kor indult és vasárnap reggel 7-kor megérkezett Livorno-ba. Egész nap autóztunk és estére hazaértünk.
A kompjegy a Corsica Ferries-nél 1 autóra és 3 főre 186EUR+3000Ft volt.

Ami még hasznos:

Az egész út 77.000Ft-ba került fejenként (komp 17.000Ft, benzin+autópálya 22.000Ft, szállás 12.000Ft !!!, kaja+egyéb 26.000Ft) .
Érdemes volt Palauban megnézni a Capo d'Orso sziklát és a várat, a Costa Smeraldán Porto Cervo-t. Az eper ilyenkor elég olcsó, minden más gyümölcs drága, az élelmiszerek nem annyira vészesek. A május eleje erősen előszezon, később többen lehetnek és az árak is biztosan magasabbak.

Video:

s2004k.avi, 3.5MB (letöltés jobb gomb, cél mentése)