Medulin - Isztria - Horvátország (2003. szeptember vége)

Szél, tapasztalat:

Az itt töltött hétvégén szombaton és vasárnap is lehetett menni.
Ezalatt a 2,5 nap alatt lehet, hogy itthon is tudtunk volna ennyit menni, de nem ilyen körülmények között, szép idő, meleg tenger, stb.. Ajánlom bárkinek, aki kinéz egy szeles hétvéget, nincs messze és ha van jó szél ideális körülményeket talál a tanulásra is. Összességében nekem szerencsém volt, mert tudtam jókat szörfözni a 25 fokos napsütésben a kb 20 fokos vízben rövid ruhában.

Spot:

Medulin

Péntek este pont 6-ra értünk le, ahol is épp 2 Bft szél fújdogált, igy nem a cuccot tettük vízre, hanem sátrat vertünk, berendezkedtünk. Szombat reggel ugyanaz a szél mint előző nap, aztan fél 11 körül beerősödött 4 Bft-re. Ez az állapot kb 3-ig tartott, DNy-i iránya csak a mély vízben engedett bennünket szörfözni. A kemping melleti öbölben, ahol mellig ér a víz sajnos nem fújt be rendesen, így Gábor és Peti nem élvezhette igazán a napot. Én 8.0 Dragsterrel jókat tudtam menni, de Barni, mivel nagyobb szélre számított legnagyobb vitorlájával, 5.7-tel nem igazán tudott menni. Vasárnap reggelre szikrázó napsütés és 4-5 Bft ugyanolyan irányú szél, mint előző nap. Kisebb kihagyásokkal 5.3 Trixxel tudtam menni. 11 körül legyengült, de 8.0-val még lehetett volna menni, de el kellett kezdeni összepakolni. Délután újra visszaerősödött. Vasárnap egész nap szörfözhető szél volt, csak sajnos 3-kor el kellett indulnunk haza. Több horvát "kolléga" is a kempingbe jött aznap szerelni és szörfözni. Az öböl ideális szörfözni, ha délies, enyhén keleties szél fúj, a partja a kemping felől homokos, igy könnyű bejutni deszkával is. Az öböl bejárata felől van egy kőzátony ami a nagy hullámokat megfogja, igy nagy szélben sincsenek nagy hullámok. Ettől kifele, pedig ott a mélyvíz, ahol már vannak hullámok (én is itt tudtam menni). A windguru természetesen 30 km/h körüli szeleket jelzett mindkét napra, aminek a fele sem volt igaz, úgyhogy valószinű, most hétvégén Prágába megyünk meglátogatni őket :o))

Szállás:

Medulin Kemping

A kemping ára: 1 autó + 4 fő + 1 sátor (2 volt :o) ) 2 éjszakára: 274 Kn
A kempingben talán meg 10 egység volt, azaz tök üres. Ennek ellenére a tusoló forró vizet produkált, és egész ott létünk alatt bármikor ez rendelkezésre állt.
Első este grillparty: faszénen sütött kolbász sok sörrel.
Másnap este újabb party, kicsit másképp, milánói makaróni főzés, megint sok sör, sok keményebb "üdítővel" (volt akinek éjfélre meg is ártott:o) Az Irigy Honajmirigy kazettát lehet, hogy a kb. 50 méterre aludni próbáló németek kívűlről fújják már :o). Éjszaka eső, amitől a mi sátrunk természetesen beázott, igy 3 után már vizes hálózsákban aludtunk.

Utazás:

oda 6 óra -100km/h (460km)
vissza 5 óra - 120km/h

Nagykanizsa - Zagrab - Rijeka - Pula - Medulin
Péntek délben indulva 18:00-ra értünk le.
Autópálya + alagút dijak: 113 Kn (néhol tehergépkocsit fizettettek velunk - Nissan Vanette)

Ami még történt:

Felszerelés: 6 db deszka, 9 db vitorla, 4 fő, 1 Nissan Vanette, 2 sátor, 2 napi élelem, azaz egy fullra megpakolt autó.
A fullra pakolt Nissan jól bírta a gyűrődést, mi már annyira nem, kicsit elgémberedett lábakkal szálltunk ki a kemping előtt.
A határon azért volt némi izgalom: a horvát vámos nyershúst keresett, persze nem talált. Eközben az egyik útlevelet leejtettük a box mellé, es miután észrevettük, hogy csak 3 van, reklamáltunk a vámosnal, hogy hova tette. Még szerencse hogy időben észrevettük, így nem fordítottak vissza bennünket.
Tankolás: dizel 2 x (207 Kn Pula-ban és 9600 Ft itthon), közösen vásárolt kaja + pia: 8000 Ft.
Összesen 10600 Ft/fő költsége volt a dolognak.