Almanarre (Hyeres) - Franciaország (2003 június 13 - 29.)

Szél, tapasztalat:

A szél sajnos kicsit gyengébb volt a vártnál. 15 napból 6 napot voltunk vízen. Jellemzően nagyobb vitorlákkal tudtunk menni (6.6 és 7.5), bár az egyik nap a 4.5-es is kicsit nagynak bizonyult. Én inkább kiteosoknak tudnám ajánlani a helyet, mivel gyenge szél szinte minden nap fújt, csak beerősödni nem akart.

Spot:

l'Almanarre

Szinte mindenki a félsziget nyugati oldalán lévő öbölben surfözik. Ha nyugati szél fúj (ami a legtöbbször volt), akkor elnyújtott hullámok vannak, a hullámok magassága 1 méternél nem volt nagyobb. Ha déli vagy délkeleti szél fúj, akkor érdemes az öböl szárazföld felöli részébe menni, mert ott jobban fúj a szél, ilyenkor szinte tükör sima volt a víz, ezért igen nagy sebességgel lehet menni. A hely abszolút biztonságos, és mivel elég nagy hely áll rendelkezésre, így még hétvégén, amikor szerintem több mint százan voltak a vízen, akkor sem okozott gondot a zsúfoltság. A legtöbben a földnyelvvel párhuzamosan, attól nem túl távol mentek, így aki egy kicsit magányra vágyik (mint én is, aki nem szereti a felkavart vizet), annak csak egy kicsit távolabb kell menni a többiektől, ahol talán még jobb is a szél. A víz közel nem olyan sós, mint például Horvátországban, ami egy nagyobb csobbanás esetén igen hasznos.

Szállás:

Camping International

Június 14-én este érkeztünk meg Almanarre-ba. Először megnéztünk, hogy milyen campingek vannak a közelben. Választék van bőven, de sajnos közvetlenül a parton egy sincs. Végül a Camping International mellett döntöttünk, amely 50 m-re van a tengertől (csak egy út és egy kis tengerparti bár választja el a víztől), így nem kellett minden nap szerelni a cuccot. A camping honlapján (http://www.international-giens.com) a legtöbb információ megtalálható ami kell. A campingben viszonylag sok a fa, így lehet árnyékos helyet találni. Zömében surfösok vannak benn. Amikor odaérkeztünk, akkor még bőven volt hely, de amikor eljöttünk már sokan voltak, így ajánlanám, hogy érdemes lefoglalni előre a helyet.

Utazás:

23 óra autózás

Mi 23 óra alatt értünk ki Budapestről, igaz nem siettünk, mivel a tetőn a surf mellett 2 bicikli is volt (Budapest-Győr-Szombathely-Graz-Villach-Udine-Cremona-Genova-Nice-Hyeres-Giens), amelyek igen jól jöttek a szélmentes napokon.
Hazafelé Svájc felé jöttünk, ami szerintem gyönyörű, igaz egy "kicsit" hosszabb az út.

Ami még hasznos:

A legközelebbi nagyváros Toulon, ahová szerintem nem érdemes elmenni, mert szerintem csupán egy koszos porfészek. Annál inkább a közeli kisvárost Hyeres-t, vagy Saint Tropez-t tudom ajánlani kiránduláshoz. Vásárolni érdemes elmenni a közeli kisvárosba (Hyeres), ahol több szupermarket is van. Az árak ott egyáltalán nem vadak, sőt volt ami olcsóbb mint itthon. Zöldség és a gyümölcs drága.

l'Almanarre öböl a félsziget felől

Gergő fordul

Camping International

Voltak ott mások is

További info: Márta Gergely, gergely.marta@graphit.hu.